Audyt SEO to proces analizy całej witryny w celu poprawy jej ogólnej jakości i widoczności w wynikach wyszukiwania. Pozwala on na ujawnienie wszystkich słabości i błędów zawartych w treści, implementacji technicznej oraz profilu linków.
Audyt SEO najlepiej sprawdza się też w przypadku firm, które nie rozpoczęły jeszcze działań SEO i chcą mieć pewność, że ich strona będzie odpowiednio zoptymalizowana. Audyt jest również często wykorzystywany przez outsourcingowe firmy SEO do oceny własnej pozycji w zakresie optymalizacji.
Metryki audytu dzielą się na dwie główne grupy – jakościowe i ilościowe.
Metryki jakościowe polegają na analizie treści strony, struktury nawigacji itp. Metryki ilościowe opierają się na zliczaniu ilości linków kierujących do witryny, domen głównych linkujących do niej itp. Oba rodzaje metryk powinny być dobierane w zależności od konkretnych celów, jakie chcesz osiągnąć za pomocą swojej witryny. Najczęstszymi typami celów są osiągnięcie wysokiej widoczności w wyszukiwarkach, poprawa użyteczności w zakresie zwiększenia ruchu na stronie, konwersji sprzedaży itp.
Zadania dla dobrego audytu SEO:
1. Ocena efektywności obecnej zawartości i struktury nawigacyjnej witryny
2. Zidentyfikowanie brakujących stron, które mogłyby potencjalnie przyciągnąć większy ruch
3. Przejrzenie obecnego profilu linków, identyfikacja linków najlepszej jakości
Audyty SEO są również pomocne dla nowych właścicieli stron internetowych, którzy chcą zrozumieć strukturę swojej nowej witryny i błędy, jakie zostały popełnione przy jej budowie.
Audyt jest bardzo ważnym działaniem zarówno na dużych, jak i małych stronach internetowych. Jest to sposób na identyfikację problemów z witryną, zarówno technicznych jak i merytorycznych. Takie problemy mogą być mniejsze lub większe i mogą wpływać na pozycję lub inne czynniki, które są krytyczne dla Twojego biznesu online.