Źródło: https://japantech.pl/
Kiedy warto sprawdzić zbieżność kół we Wrocławiu?
Sprawdzić czy zlecić korektę zbieżności kół możesz w naszym serwisie Japantech we Wrocławiu. Zajmujemy się przede wszystkim samochodami z rynku azjatyckiego – są one naszą specjalnością. Jednak wykonujemy czynności serwisowe także przy autach europejskich i amerykańskich. Sprawdzenie i korekta zbieżności kół odbywa się w bardzo podobny sposób we wszystkich samochodach. Polega na takim ustawieniu kół osi przedniej (czasami także tylnej), by toczyły się one w dwóch liniach, które będą idealnie równoległe do siebie.
Ściąganie samochodu na bok
Zdecydowanie najbardziej charakterystycznym objawem źle ustawionej zbieżności kół jest ściąganie auta na jedną stronę. Oznacza to, że, aby jechać prosto, musimy cały czas mocno trzymać kierownicę. Jeżeli choćby na chwilę ją puścimy, auto zacznie zbaczać ze swojego kursu i próbować zjechać na prawe lub lewe pobocze. Zakładamy rzecz jasna, że dzieje się to na płaskiej drodze, na równej nawierzchni i mamy odpowiednie ciśnienie we wszystkich oponach. Ściąganie może być również spowodowane uszkodzonym przegubem napędowym, łożyskiem w kole, a nawet mechanizmem różnicowym w pojeździe z przednim napędem. Jeżeli obserwujesz takie objawy w swoim samochodzie i nic nie pomaga, będzie to z dużą dozą pewności oznaczało nieprawidłowo ustawioną zbieżność kół.
Piszczenie opon w zakrętach
Innym częstym zjawiskiem występującym przy źle ustawionej zbieżności jest charakterystyczny pisk opon podczas pokonywania zakrętów. Nie jest on tak głośny jak podczas nagłego hamowania pojazdem bez systemu ABS albo gwałtownego ruszania z poślizgiem kół napędowych. Jednak da się go wyraźnie usłyszeć, zwłaszcza mając otwarte okno. Tutaj również rolę mogą grać źle napompowane opony, dlatego należy najpierw sprawdzić ciśnienie i wykonać próbę jeszcze raz. Jeśli pisk nadal będzie zauważalny, oznacza to, że zdecydowanie powinieneś wybrać się do warsztatu na kontrolę zbieżności. Warto także zauważyć, że oprócz pisku opon na suchym asfalcie może być wyczuwalne charakterystyczne podskakiwanie przodu na nawierzchni mokrej, np. podczas wjazdu na miejsce parkingowe na maksymalnie skręconych kołach.