AGM akumulator

Akumulatory stosowane w nowoczesnych autach są już innego typu, niż te które mogliśmy spotkać jeszcze kilka lat temu. Nie stosuje się już tradycyjnego elektrolitu w formie kwasowo-ołowiowej, który przyjmował formę wyłącznie płynną. Wynika to głównie z powodu stosowania systemów Start Stop w nowoczesnych autach, które regularnie obciążają baterie wysokim prądem, a potem ponownie ją ładują. Tradycyjne ogniwa nie wytrzymałyby takiej eksploatacji przez długi czas, stąd wynaleziono tzw. AGM akumulator. Jest to odmiana standardowego akumulatora kwasowo-ołowiowego, jednak elektrolit nie występuje w formie wyłącznie płynnej. Pomiędzy płytami ujemnymi i dodatnimi zastosowana została specjalna gąbka, w którą ciecz może wsiąknąć i w ten sposób zapewnić lepsze przewodnictwo, a wobec tego lepsze parametry akumulatora.

Stosowanie tradycyjnych baterii w autach z systemem Start Stop może przyczynić się do ich bardzo szybkiego zużycia. Dlatego też jeżeli wymieniamy akumulator we współczesnym aucie, które wyposażone jest w taki system, to powinniśmy przede wszystkim sprawdzić czy wcześniej nie był tam zainstalowany AGM akumulator. Informację tą odczytamy na obudowie baterii, możemy też skonsultować ją z instrukcją obsługi. Wybierając nową baterię typu AGM kierujmy się zawsze parametrami tej starej. Powinny być one identyczne, by pojazd poprawnie wykrył nowe ogniwo i odpowiednio dostosowywał prąd ładowania oraz rozładowywania. Dzięki powyższemu będziemy mieć pewność, że zawsze uruchomimy silnik i nigdy nie dojdzie do uszkodzenia baterii w przedwczesnym okresie. Wtedy też możemy być pewni że uzyskamy pełną obsługę gwarancyjną.