Wszystko o pozycjonowaniu sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest procesem długofalowym. Jego celem jest podniesienie pozycji kluczowych fraz w wynikach darmowych wyszukiwania Google. W efekcie domena posiada znacznie większą widoczność. Może to prowadzić do uzyskania znacznie wyższego ruchu organicznego. Pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na wdrażaniu dwóch rodzajów działań. Mowa o działaniach on-site oraz off-site. Jest to przede wszystkim optymalizacja wszelkich elementów poszczególnych witryny, tworzenie treści, jaki pozyskiwanie linków wartościowych. Bardzo ważne jest prowadzenie działań, które doprowadzają do wyższego współczynnika konwersji.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie opiera się na działaniach, których efektem jest wzrost widoczności witryny w danej wyszukiwarce. Dzięki temu użytkownicy, którzy korzystają z Google mogą znaleźć stronę, a później skorzystać z jej oferty. W sporym skrócie pozycjonowanie jest dostosowaniem serwisu do wszystkich wytycznych wyszukiwarki oraz algorytmów, które odpowiadają za tworzenie rankingu stron Taki właśnie proces określamy jako SEO. Oznacza to dokładnie optymalizację witryny pod sam silnik wyszukiwarki. Ta strategia realizowana może być w sposób samodzielny, a więc przez właściciela internetowego sklepu, a także przy pomocy bardziej wykwalifikowanych specjalistów, jak chociażby agencje.

Pozycjonowanie sklepu może iść jak najbardziej w parze z wdrażaniem działań UX. Mamy wówczas do czynienia ze strategią SXO, która to w przypadku e-commerce jest bardzo efektywna. Całość się opiera nie tylko na technicznej optymalizacji, ale także dopasowaniu jednoczesnym funkcjonalności witryny do samej intencji społeczności. Zabieg tego rodzaju podnosi znacznie sam poziom konwersji i jest w stanie budować bardzo silne relacje pomiędzy klientem  marką. sxo.pl

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu internetowego?

Czy cena za pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo duża? Zależnie od wielkości internetowego sklepu koszty oscylować mogą zarówno w czterocyfrowych, jak i pięciocyfrowych kwotach. Jednak musimy pamiętać, że SEO jest inwestycją długofalową, a nie wydatkiem. Efekty uzyskane są bardzo stabilne i w przypadku osiągnięcia sporej widoczności pozwalają na generowanie regularne konwersji, a więc sprzedaży. Tego oczekuje właśnie właściciel biznesu e-commerce.

Cena jest zależna przede wszystkim od kilku czynników. Mowa o branży i konkurencyjności, ilości podstron do optymalizacji, jak i oczekiwanych efektów. Jednak na pewno warto w tę usługę zainwestować.